środa, 24 maja 2017

instalacje

Jak pasywność jest technologią, to ja jestem dziadkiem masakra.. jak słyszę hasło : "technologia pasywna", "w technologi pasywnej" itp .. na wiosnę zamierzam zacząć budowę domu z pracowni z500 z małymi przeróbkami czyli będzie to parterówka bez użytkowego poddasza, bez garażu i bez podcienia na tarasie. Moje założenia są takie: wszystko można wykonać samemu. Nie wiem co jest złego w akumulacji. O ile dobrze rozumiem domy murowane mają większą zdolność http://przylacza.com.pl/usuwanie-awarii-kanalizacji/ akumulacji a szkieletowe mają mniejszą. Chyba bliżej mi do idei domu z możliwością akumulacji. Taki dom jest chłodny latem "sam z siebie" i nie potrzeba żadnej klimatyzacji. To chyba oszczędność? Jakie są przeciwwskazania do budowy domu energooszczędnego w technologii murowanej (silikat, ceramika, ew. BK)? Druga sprawa to jakość. Można wentylację i chłodzenie kupić (komplet z kanałami ) kupić po 6000-7000zł jak i po 10 000zł wyda kilka tysięcy na instalację i będzie rocznie "tracił" na opłatach 300-400zł rocznie lub wyda 30 000zł więcej aby ciebie uszczęśliwić i "zyskiwać" parę stówek rocznie. A na czym ta masakra ma polegać? Że przy nagłym ociepleniu wzrośnie mu temperatura o 1 stopień? Mieć 21oC lub 22oC - faktycznie masakra - bez otwierania okien człowiek zejdzie z tego świata z powodu przegrzania. Ile dni w trakcie sezonu grzewczego będzie - 3 lub 4,a może 2? Pompa ciepła do cwu - to kwestia od 2500 do 7000zł w zależności od pojemności i jakości Ogrzewanie w podłodze z automatyką to 6000-9000zł na 150m2 - zależy od tego co leży na podłodze. Czyli najtaniej chłodzenie i ogrzewanie powietrza, ogrzewanie podłogi, wentylacja z odzyskiem ciepłą i ogrzewanie ciepłej wody 20.500zł brutto 23% najdrożej 35000zł . na dom około 150m2 Noszę się z zamiarem budowy władnego domu, ma być energooszczędny, lecz niekoniecznie pasywny. Projekt który wybrałem (dom na planie prostokąta z dwuspadowym dachem i poddaszem użytkowym) przewiduje zużycie energii na poziomie 18kWh na m2 rocznie. Zastanawiam się czy nie warto zrezygnować z CO na rzecz grzejników elektrycznych w każdym pomieszczeniu, CWU również byłaby ogrzewana prądem (przepływowe ogrzewacze). Zaoszczędziłbym na kotle, instalacji, rurach itp., a przecież przy tak małym zapotrzebowaniu to wyższe koszty ogrzewania prądem nie byłyby tak dotkliwe. Zakładając że dom ma 150m2 * 18kWh *0,6zł wychodzi 1620zł za koszty ogrzewania rocznie. Dobrze liczę? Jeśli tak, to oszczędzone pieniądze mogę przeznaczyć na jeszcze lepszą izolację i płacić jeszcze mniej. Nie chce mi się wierzyć, że to takie proste, więc bardzo proszę o weryfikację moich założeń i ewentualne sprowadzenie mnie na ziemię. 1 ściana zewnętrzna - silka 24cm + 25cm styropianu szarego 0,31 2 ściana wewnętrzna silka 15cm 3 płyta fundamentowa - 20cm styropianu 4 ocieplenie stropu - 40cm wełna 5 ogrzewanie domu gazem z butli 6 wentylacja mechaniczna bez GWC 7 okna energooszczędne montowane w warstwie ocieplenia Sprawdź różnicę w prądzie i gazie z butli. Dla Twoich parametrów wyszło mi 200 zł rocznie różnicy na kosztach ogrzewania, może coś źle wpisywałem kamerowanie awarii kanalizacji ? Koszt inwestycji i serwisowania przy prądzie wyraźnie niższy niż przy gazie z butli. Nie wiem też, czy kalkulator uwzględnia korzystanie z taryfy nocnej. u mnie z prądem jest ciężko ponieważ nie mogę korzystać z drugiej taryfy, co do ścian to muszę porozmawiać z architektem zastanawiam się jeszcze nad pompą ciepła ale na razie nie wiem jakie koszty instalacji i póżniejszego użytkowania. Nie sądziłem że będę kogoś namawiał na prąd, ale planujesz solidną izolację i masz sprzyjający klimat - może warto. to już mi się pali lampka, że ten ktoś zachłysną się modą i ...

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz